Τρίτη, 30 Αυγούστου 2016

Aldaraia, η Βίβλος του «Αγίου»





Μελετώντας κάποιος τα ημερολόγια του διάσημου Ελισαβετιανού Μάγου και Αστρολόγου του 16ου αι. John Dee διαπιστώνει ότι γίνονται κάποιες αινιγματικές αναφορές σε ένα μαγικό βιβλίο το οποίο ονομάζονταν Τhe Book of Souga, το ύστερα γνωστό ως Aldairaia.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΕΊΧΕ ΠΡΩΤΟΔΗΜΟΣΙΕΥΤΕΙ ΣΤΟ STRANGE FILES ΥΠΌ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ «ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΕΣ ΒΙΒΛΊΟ ΤΟΥ ΣΟΥΓΚΑ», ΤΩΡΑ ΌΜΩΣ ΔΙΟΡΘΏΘΗΚΕ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΕΊΝΑΙ ΞΑΝΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ, Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΊΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΤΟΥ DR. JOHN DEE O ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΕΙΧΕ ΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΟΥΓΚΑ
ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ! ΓΡΑΦΕΙ Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΔΑΡΗΣ…

Το αντίγραφο του John Dee…..

Λέγεται ότι κατείχε το ένα από τα δύο γνωστά χειρόγραφα. Το Βιβλίο του Σούγκα ήταν ένα μυστηριώδες κωδικοποιημένο μαγικό κείμενο

για το οποίο ο Αρχάγγελος Ουριήλ αναφέρει τον Μάρτιο του 1582 ότι “αποκαλύφθηκε στον Αδάμ, όταν ήταν στον παράδεισο, από τους καλούς Αγγέλους του Θεού και μόνο ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι ο διερμηνέας του μυθικού βιβλίου” (Mysteriorum Liber Primus)

Στην ίδια συνομιλία ο Dr. Dee δείχνοντας το πόσο εκτιμούσε το συγκεκριμένο βιβλίο εκφράζει την επιθυμία του να μπορέσει να αποκρυπτογραφήσει τους πίνακες, οι οποίοι εμπεριέχονται σε αυτό παρόλο που ποτέ δεν ρώτησε τον Αρχάγγελο Μιχαήλ, όπως εμμέσως του υπέδειξε ο Ουριήλ! Αργότερα όμως πιθανόν κοντά στο 1583 το αντίγραφο πού ήταν στα προσωπική βιβλιοθήκη του μάγου χάθηκε, έτσι εκείνος αναγκάστηκε να ρωτήσει τους αγγέλους και συγκεκριμένα τον Illemese για κάποιο αραβικό χαμένο κείμενο που εμπεριείχε γράμματα και αριθμούς, το οποίο κάποιοι ταυτίζουν με το βιβλίο του Soyga, σε αυτήν την θεωρία αντιτίθεται ο ερευνητής και συγγραφέας Joseph H. Peterson, ίσως γιατί παρόλο που το κείμενο περιέχει αρκετούς αραβικούς όρους ή αραβικής προέλευσης λέξεις, κατά τα άλλα είναι γραμμένο στα Λατινικά.



`Oh, my great and long desyre hath byn to be hable to read those tables of Soyga’ John Dee

Aldaraia, Το χαμένο Βιβλίο….

Η φήμη του μυστηρίου που περιέβαλλε το συγκεκριμένο χειρόγραφο ενισχύθηκε πολύ, τόσο από την αναφορά του στα ημερολόγια του Ελισαβετιανού Δόκτορος και στο Liber Loagaeth, το Βιβλίο του Λόγου, όσο και από το γεγονός του ότι θεωρούνταν χαμένο ως και τα τέλη του 20ου αι.!

Τι είναι όμως πραγματικά και τι περιέχει αυτό το βιβλίο του Σούγκα που γοήτευσε τον Ντη και μετέπειτα τον κόσμο της έρευνας;

Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα πρέπει να δούμε το υπόλοιπο μέρος της ιστορίας του. Όπως είδαμε το βιβλίο αναφέρεται στα χειρόγραφα του Ντη υπό τον τίτλο το βιβλίο του Σούγκα, έτσι με αυτό τον γενικό και παράξενο τίτλο το αναζητούσαν μάταια οι ερευνητές μέχρι που το έτος 1994 η μελετητής Deborah Harkness κατάφερε να βρει όχι ένα αλλά δύο αντίγραφα του Σούγκα, τα οποία όμως είχαν τον τίτλο του πρώτου μέρους του κειμένου, το οποίο είχε την εξωτική ονομασία Aldaraia, κάτι που προφανώς μπέρδεψε τους αναζητητές του βιβλίου που το έψαχναν ως “The Book of Soyga”.

Το ένα κείμενο λοιπόν βρέθηκε στην Βρετανική βιβλιοθήκη και φημολογείται ότι αποτελεί το αυθεντικό χειρόγραφο που κατείχε ο Dr. J. Dee και είναι γνωστό και ως Sloane MS 8. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι έχει καταγραφεί πως ο Εlias Asmole αναφέρεται σε ένα κείμενο το οποίο αναγράφει τον τίτλο Aldaraia sive Soyga vocor! Αυτό το χειρόγραφο ήταν στην κατοχή του Δούκα του Lauderdale και δημοπρατήθηκε το έτος 1692. Πιθανολογείται μάλιστα ότι αυτό είναι το το Sloane MS 8. Το άλλο κείμενο που βρέθηκε, ήταν μέρος του πληρώματος των βιβλίων της Bodleian Library και είναι γνωστό και ως χειρόγραφο Bodley MS 908 και τότε όλοι είδαν πως προκειται για ένα κυριολεκτικά αινιγματικό και καθόλου εύκολο βιβλίο.
Soyga Aka Agyos

Η ανακάλυψη αυτή όμως έφερε στο φως ένα corpus κειμένου διόλου εύκολο, δυσνόητο και με αραδιασμένους πίνακες,, ξέρετε από αυτά τα … ωραία χειρόγραφα που αποτελούν την χαρά των ερευνητών και των αναλυτών(!) και αποτελούν το σύνηθες μήλον της Έριδος σε επιστημονικά συνέδρια.


Επανερχόμαστε λοιπόν στο θέμα του περιεχομένου τόσο του κειμένου όσο και των πινάκων. Από τις πιο σημαντικές μελέτες του κειμένου και των πινάκων του παραμένει αυτή που φέρει την σφραγίδα του κρυπτολόγου John Reeds. O εν λόγω μελετητής και ερευνητής κωδικοποιημένων γραπτών έργων ζήτησε και πήρε τα μικροφίλμ των χειρογράφων και εκπόνησε ένα μικρό αλλά μεγάλης σημασίας έργο, σχετικά με τον Ντη και τους πίνακες του Soyga, με τίτλο “John Dee and the Magic Tables in the Book of Soyga” και το οποία μας δίνει αρκετά σημαντικές πληροφορίες. Τι σημαίνει λοιπόν το παράξενο όνομα Soyga; Ο ίδιος ο Dee αναφέρει ότι είναι μια κρυπτογραφία, ένας αναγραμματισμός αν θέλετε της Ελληνικής λέξηςά Άγιος (agyos).

Το Agyos δεν το γράφει με “I” αλλά με «Υ» έτσι η αντιστροφή της λέξης “Soyga” μας δίνει την λέξη “AGYOS” ( Άγιος). Αυτό δεν ξενίζει στον ερευνητή καθώς μέσα στο βιβλίο υιοθετείται η συνήθεια της γραφής από τα δεξιά προς τα αριστερά, όπως συμβαίνει στα Εβραϊκά. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει και με την Γλώσσα του Αγγελικού συστήματος του ίδιου του Dee.

Άλλη μια κλασσική Σολωμονική;

Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε τρία κεφάλαια ή αλλιώς σε τρία υποσύνολα:

Α) Το Liber Aldaraia,

Β) Το Liber Radiorum και..

Γ) Το Liber Decimus Septimus.

Στην αρχή το κείμενο θυμίζει μια κλασσική Σολομωνική, ένα δηλαδή κοινό μαγικό γρημόριο, της μεσαιωνικής αλλά και της Αναγεννησιακής περιόδου αφού περιλαμβάνει τις κλασσικές λίστες δαιμόνων, βαρβρική γλώσσα και τεχνητές λέξεις (π.χ Saradon, Sardon, Sardeonκτλ) αστρολογικά στοιχεία και μυστήρια μαγικά τετράγωνα ή πίνακες, οι οποίοι ήταν τόσο αινιγματικοί και τόσο δύσκολοι στην αποκρυπτογράφησή τους, που κατάφεραν να αιχμαλωτίσουν την καρδιά και να σαγηνεύσουν τον πολύπλοκο νου του μάγου και κρυσταλοσκόπου Dee. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό το πόσο μοιάζουν αυτοί οι πίνακες και με τους πίνακες του δικού του μαγικού συστήματος! Όποιος μελετήσει λίγο περισσότερο το θέμα πιθανότατα θα βρει πλήθος αντιστοιχιών και ομοιοτήτων αν και οι ενωχιανοί μαγικοί πίνακες είναι κατ’ ομολογία πολλών μελετητών πολύ πιο οργανωμένοι και πιο ορθολογικά συγκροτημένοι.

Οι περίπλοκοι Πίνακες και τα «Μαγικά» τετράγωνα

Έτσι το βιβλίο του Σούγκα εμπεριέχει 36 πίνακες εκ των οποίων οι δώδεκα πρώτοι αντιστοιχούν σε ένα ζώδιο τουΖωδιακού Κύκλου, οι επόμενου δώδεκα και πιο συγκεκριμένα οι πίνακες 13 εώς και 24 επαναλαμβάνονταν τα ζώδια! Κάτι ίσως που έχει με την ίδια την επιστήμη της αστρολογίας όπου χωρίζει τα ζώδια ανάλογα την εκδήλωση τους είτε ως Diurnal είτε ως Nocturnal, είτε δηλαδή θετικά και ενεργητικά είτε αρνητικά και παθητικά ή πιο σωστά ( μιας και αυτοί είναι … μοντέρνοι όροι) ως Ημερήσια ήΝυχτερινά.

Οι πίνακες τώρα 25 εώς και 31 σχετίζονται με τους επτά παραδοσιακά μαγικούς πλανήτες (Δίας, Άρης, Ήλιος, Σελήνη, Αφροδίτη, Ερμής, Κρόνος), ενώ οι πίνακες 32 εώς και 35 σχετίζονται με τα τέσσερα φυσικά στοιχεία, εντύπωση προκαλεί ο τελευταίος πίνακας ο ο οποίος σχετιζεται με την λέξη Magistri! που σημαίνει Εμπειρία σε κάτι. (Magister= Ο Μάγιστρος, ο διδάσκαλος μιας τέχνης ή επιστήμης). Να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι σε ένα από τα πρώτα έργα του Ντη, την Ιερογλυφική Μονάδα αναφέρεται ο όρος Μαγιστέριο των στοιχείων, που σημαίνει την επιστήμη των στοιχείων. ( Συγκριτική έρευνα και έκδοση της Μονάδας με μετάφραση, σχόλια και ερμηνευτικές υποσημειώσεις κυκλοφορεί στα Ελληνικά από τις εκδόσεις «Άλλωστε» H Iεροφλυφική Μονάδα)

Επίσης κάθε πίνακας είναι φτιαγμένος από τριανταέξι κάθετες και τριανταέξι οριζόντιες γραμμές και μέσα στα τετράγωνα υπάρχει πάντοτε μια λέξη κλειδί αποτελούμενη από έξι γράμματα, για παράδειγμα ο πρώτος περιέχει την λέξη κλειδί Nisram. Αυτή η λέξη γράφεται στα αριστερά μία κανονικά και μία με αντίστροφη σειρά καλύπτοντας έξι γραμμές και έξι συνεχή τετράγωνα. Ο αριθμός έξι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στους εν λόγω πίνακες. Οφείλουμε εδώ να αναγνωρίσουμε, όπως έκανε και ο ίδιος ο Reeds, την πρωτοτυπία του βιβλίου να μην ανήκει στην κατηγορία των ψευδεπίγραφων. Δηλαδή αυτό που θέλουμε εδώ να πούμε είναι ότι δεν διεκδικεί κανένα βιβλικό χαρακτήρα ως συγγραφέα όπως κάνουν οι υπόλοιπες κλασσικές Σολομωνικές, οι οποίες αποδίδονται ψευδώς στον Μυθικό βασιλιά Σολομόντα! Αυτό και μόνο το κάνει να ξεχωρίζει από τα λοιπά «μαγικά» εγχειρίδια και φυσικά δημιουργεί πολλά ερωτηματικά σχετικά με το από που έλκει την καταγωγή του.

Η Πρακτική Χρήση του Βιβλίου



Δυστυχώς παρά την ανακάλυψη του βιβλίου περίπου μια εικοσαετία πριν κανείς, ούτε ο ίδιος ο Reeds δεν μπόρεσε να βρει και να φέρει στην δημοσιότητα τα πραγματικά κίνητρα, την πραγματική μαγική χρήση των παράξενων πινάκων του Soyga, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι λέξεις που έβγαλε η εξίσωση του κρυπτολόγου δεν απέδωσαν κάποιο νόημα ή έστω κάποιες οδηγίες αυτό συνέβη για δύο λόγους ίσως. Ο ένας έχει να κάνει με το ότι μπορεί να μην απέδωσε τελικά η αλγοριθμική εξίσωση και να μην βγήκαν έτσι τα σωστά αποτελέσματα, ίσως οι πίνακες να ήταν δημιουργημένοι έτσι ώστε να μπερδέψουν αυτόν που δεν ήξερε να τους διαβάσει, ακόμα και αν κατείχε την ικανότητα του “σπασίματος” των κωδικοποιημένων μηνυμάτων, όπως ο John Dee και φυσικά ο Reeds.

Ο άλλος έχει να κάνει με το ότι δεν έχουν εξεταστεί καλά τα αποτελέσματα των εξισώσεων και των λέξεων με τα κλειδιά του κάθε πίνακα. Πάντως ότι και να ισχύει το σίγουρο είναι πως μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε περί αυτού του θέματος. Παρόλα αυτά μια εύλογη θεωρία παρουσιάζεται από τον συγγραφέα και ερευνητή Aaron Leitch, ο οποίος διακρίνει μία σχέση της δομής των πινάκων με τις πρακτικές της Μέρκαμπα, το ιουδαϊκό προφητικό, σχεδόν σαμανικό, εκστατικό σύστημα που περιστρέφεται γύρω από το όραμα του Ιεζεκιήλ με το άρμα του Θεού. Πιο συγκεκριμένα μιλάμε εδώ για αυτό που οι πρακτική αυτού του εσωτερικού οικοδομήματος περιγράφουν ως κατάβαση των ουρανίων παλατιών, εκεί ο μυστικιστής ξεκινά από το μεγαλύτερο για να καταλήξει στο μικρότερο με σκοπό να “κατεβάσει” και να βιώσει την υπέρτατη ουράνια προφητεία και να αποκτήσει την θέαση του Θρόνου του Θεού! Σύμφωνα με αυτό το σύστημα η προφητεία, η κατανόηση, η γνώση έρχεται άνωθεν σε μια αντίστροφη διαδικασία κατάβασης του φωτός και εγκαθίδρυσης του στον άνθρωπο.


Έτσι συμβαίνει και εδώ αφού οι πίνακες ξεκινάνε από το ανώτερο επίπεδο του ζωδιακού κύκλου που στην ουσία συμβολίζει τον κύκλο της ζωής, τον χρόνο, το φίδι που τρώει την ουρά του. Προχωράνε στους επτά πλανήτες που, για την ελληνιστική αλλά και την μεσαιωνική απόκρυφη παράδοση, συμβόλιζαν την επταρχική δομή της εξουσίας των συμπαντικών δυνάμεων (κάτι που και ο ίδιος ο Ντη κράτησε και στο δικό του σύστημα) και τέλος πριν καταλήξουμε πριν τον τελευταίο πίνακα φθάνουμε στα 4 στοιχεία, που είναι στην ουσία η Γη ή το υλικό πεδίο των αισθήσεων. ( Ο σταυρός

Φτάνοντας λοιπόν στον 36ο Πίνακα (36 είναι και οι δεκανοί των Ζωδίων) και τελευταίο πίνακα, ο οποίος έχει λέξη κλειδί την έχοντας για λέξη του τον όρο “Μagistri”μας κάνει να πιστεύουμε ότι οι πίνακες αναπαράγουν την ίδια διαδικασία, την οποία περιγράψαμε παραπάνω. Την διαδικασία εκείνη που ξεκινά από το ύψος και προχωράει ως το βάθος της ανθρώπινης ύπαρξης εκεί που ο Θεός η οι Θεοί όπως προτιμάτε έκρυψαν κάτω από την ίδια μας την μύτη την πηγή της συμπαντικής ουσίας……Μύθος ή Πραγματικότητα; η αλήθεια σας περιμένει να την ανακαλύψετε μόνοι σας γιατί τελικά ο δρόμος της αναζήτησης είναι ένας προσωπικός δρόμος.

Χαρακτηριστικός στην ερμηνεία του κειμένου είναι ο ρόλος της αστρολογίας αφού τα ζώδια και οι πλανήτες αντιστοιχούν στις συμπαντικές δυνάμεις που γυρίζουν τον τροχό της κίνησης και του χρόνου στον κόσμο, που σύμφωνα με τον, αρχαίο μεγάλο φιλόσοφο, Ηράκλειτο βασιλεύει ο Πόλεμος των αντιθέτων δυνάμεων εκ του οποίου παράγεται η κρυμμένη αρμονία.

PERIERGAA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου